Home » , , » Kehilangan Nutrisi Ketika Pengambilan Pil Perancang

Kehilangan Nutrisi Ketika Pengambilan Pil Perancang

Written By Unknown on Thursday, November 20, 2014 | 1:48 AM

Tahukan anda penggunaan sesetengah pil perancang boleh menurunkan tahap simpanan VITAMIN C sehingga 30%, pengambilan pil perancang turut mengakibatkan penurunan aras pyridoxine (Vitamin B6) dan VITAMIN E dalam darah. 

Oleh itu, pengambilan VITAMIN C sangat digalakkan, supplemen tambahan seperti VITAMIN B KOMPLEKS dan E juga sangat membantu.



Pengambilan pil perancang mengurangkan kadar penyerapan vitamin B6, B12, asid folik, magnesium dan zink oleh tubuh. Tambahan pula, pil-pil perancang kehamilan ini perlu dimakan secara berterusan dalam tempoh tertentu, sudah pastilah gangguan penyerapan nutrisi akan berterusan.


Untuk mengatasi masalah ini, amalkan pengambilan multivitamin sekurang-kurangnya untuk cover kembali nutrisi yang ‘hilang’ dan ‘tak dapat diserap’ oleh tubuh tadi. Amalkan juga pemakanan berkhasiat jika anda mengamalkan sebarang pil perancang/ ubat-ubatan.

APA ITU NUTRISI?

Nutrisi adalah satu pemakanan yang berkhasiat dan seimbang untuk tubuh badan dan bukan ubat-ubatan.

* Nutrisi juga merupakan pemakanan yang lengkap berkonsepkan Selular iaitu membersihkan sistem penghadamam seperti usus, meningkatkan penyerapan zat nutrien dari pemakanan, membaikpulih & menghidupkan sel-sel yang rosak/mati serta menggalakan pertumbuhan sel-sel baru.

* Nutrisi ini tidak menyembuhkan sebarang penyakit tetapi sekiranya kita mengamalkan pemakanan yang berkhasiat, penyakit yang ada dalam tubuh badan kita akan pulih dan sembuh dengan sendirinya.

* Mengandungi 55++  zat nutrisi & 18 asid amino dari buah, tumbuhan & herba botanical.

Mudah dan senang disediakan, sedap dan berkhasiat.

* Mengurangkan selera makan,kenyang, segar & bertenaga seharian.

* Dapat mencegah & memulihkan penyakit-penyakit gaya hidup.

* Setiap nutrisi  yang diambil mengandungi 180kcal - 250kcal untuk setiap hidangan.– urus berat badan yang ideal.

* Jika mahu keputusan drastik, pastikan kalori yang diambil kurang dari 1000kcal sehari. Gantikan minuman nutrisi sebanyak 3-4 kali sehari bagi menggantikan makanan tengahari anda.

Sesuai untuk semua golongan dari peringkat bayi, kanak-kanak dan dewasa.
·    Tiada kesan sampingan dan anda akan sihat dan segar sepanjang pengambilan nutrisi ini.
    
    * Tiada kesan sampingan dan anda akan sihat dan segar sepanjang pengambilan nutrisi ini.
    
Suplemen adalah Nutrisi yang diperlukan oleh tubuh bagi membina sel, tisu, enzim serta tindakan biokimia tubuh. Pemakanan harian kita tidak cukup untuk menghasilkan nutrisi. Suplemen memang terbukti selamat dan tidak berbahaya kepada kita kerana ia adalah sebahagian dari kita yang mempunyai nutrisi-nutrisi yang diperlukan untuk merawat punca penyakit dan mencegah penyakit dari akar umbi.

Oleh itu pengambilan suplemen amatlah digalakkan untuk menganti dan menambah kembali nutrisi yang hilang.

    

0 comments:

Post a Comment