Home » » RM500? NAK BUAT APA YE??

RM500? NAK BUAT APA YE??

Written By Unknown on Thursday, December 4, 2014 | 6:07 AM

Eh kalau dulu rm500 dah besar dah ni...bapak saya dulu besarkan kita orang 5 beradik dengan gaji sebanyak RM500 ni la sebagai pemandu peribadi firma guaman.

Jadi apa saya nak buat sebanyak rm500?...boleh besarkan anak-anak ke? boleh buat bisnes ke? boleh kaya ke?....hah siapa cakap tak boleh...kalau dulu bapak saya dengan berbekalkan rm500 boleh sara hidup kami 1 keluarga kenapa sekarang tidak?...Ehhh ekonomi sekarang tak sama macam dulu la mana cukup!! Ehh cukuplah kalau tak...tak kanla DSNR berani bukak BR1M yang pertama dengan jumlah agihan seisi rumah sebanyak rm500..sebab dia dah kajila dia bagi...sebab dia dah buat kira-kira la dia berani cakap memang cukup makan untuk  1 tahun tu...(hehehe berbulu je dengar kan...)....

Ok back to our topic...wah speaking sikit....nak buat  apa yer?...1st...saya zakatkan dulu tak banyak sedikit pun jadilah...zakat dan dermakan pada yang memerlukan  sekampit beras pun dah cukup ingat power of sedekah ni memang hebat. In Syaa Allah yang sikit tu Allah akan tambah jadi banyak tak nak ke?...semua pun nak kan...niat mesti ikhlas la yer.....2nd belanja keluarga tak kisahla setakat belanja roti canai pun ok dah kan sesekali dapat duit banyak tu bawakla keluarga makan kat luar kan...semua pun happy bila keluarga happy rezeki pun mudah diberkati....3rd & last sekali itula modal untuk saya besarkan empayar saya...empayar saya dalam shaklee...cita-cita tinggi menggunung tu perlu ada walaupun berbekalkan modal yang tak seberapakan....

RM500 siapa nak bagi??...kena cari, kena usaha, kena rajin, kena fokus, kena ada angan-angan...senang kata semua kena la....RM500 siapa yang nak bagi? Shaklee la....huhuhu....mesti mari!!!!

0 comments:

Post a Comment